Przejdź do głównej zawartości

Świąteczny klimat #1 - Boże Narodzenie

Nowa seria, w której będą przepisy świąteczne i coś, co zrobiłam w celu ozdoby. Mam nadzieję, że przypadnie Wam ona do gustu.



I. Najpierw przepis :)



Gorąca czekolada to coś, co w okresie świątecznym w moim domu musi być. Idealna do wieczoru z książką, przy filmie czy grając z rodziną w planszówki. Bo wiecie, w oczekiwaniu na pasterkę królują u mnie gry planszowe, ewentualnie jakiś film i oczywiście gorąca czekolada.


Jak ją robię?

Bardzo prosto:

W 250 ml mleka rozpuszczam 100 g czekolady mlecznej. Banał, co nie?


Później jak mam w domu to dodaję do nich kilka pianek. A jak pianek nie mam, to wypijam tak. Pycha :D

II. Choinka.


Jestem fanką książek. Uwielbiam książki: kupować, wygrywać... i oczywiście czytać. W tamtym roku wpadłam na pomysł, by książki wykorzystać w trochę innej formie. Zrobiłam z nich choinkę. W tym roku postanowiłam znów ją zrobić, bowiem wszystkim ona się spodobała.


Próbowałam dwóch rodzai światełek. Jaśniejsze są na tym drugim, aż za jasne. Miałam również kilka światełek - figurek kupionych kilka lat wcześniej. A nawet nie były one kupione, bo to chyba była promocja z czekoladami: jeśli się ileś kupiło, to się miało takie światełko. Chyba, bo już nie pamiętam. Jednak do choinki pasowały.


Zrobienie takiej choinki jest banalne. Po prostu układamy książki tak, aby uformować kształt choinki. Na dole jest najwięcej książek, u góry pojedyncze i też najmniejsze. By takie ułożenie rzeczywiście wyglądało jak choinka. Musiałam ją też kilka razy poprawiać, bo praktycznie każdy przy zachwytach nad choinką, oglądał też tytuły książek. Ciekawe jak będzie w tym roku :)



Post ten bierze udział w akcji "Fotografuj!" na Zblogowani.pl

zBLOGowani.pl

Komentarze

  1. Świetny przepis :D Lubię takie niewymagające specjalnych umiejętności przysmaki :P
    Choinka prezentuje się bardzo oryginalnie. Chyba zdecyduję się jednak na zwykłą ;)
    ~Wer

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łatwe przepisy zawsze są najlepsze :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Dodatki do gazet #1 oraz zapowiedzi

Prawdziwym życiowym wyzwaniem jest szukanie promocji, tańszych rzeczy, konkursów czy dodatków. Robimy to w sklepach, buszując w internecie czy wchodząc do kiosków. Szukamy okazji.

Jedne z nich można znaleźć kupując ulubione lub mniej lubiane gazetki. Ja co jakiś czas będę pisać, co można znaleźć w kioskach. Niestety, na pewno nie będzie to wszystko, chyba, że czasem ktoś mi coś podpowie. :)

W dzisiejszym poście skupię się na gazetkach z książkami, ale znajdzie się też kilka z filmami oraz jedna z kalendarzem. Zapraszam.

O książce - "S.Q.U.A.T. Eksperyment"

Autor: Konrad Kuśmirak
Wydawnictwo:  Czwarta Strona
gatunek: fantastyka, fantasy, science fiction
Ilość stron: 384
rok wydania: 2016






(...) żeński umysł posiada jedną cechę, której nie ma męski - niezwykle rozwiniętą intuicję i empatię, zdolność wyczuwania emocji i wczuwania się w nie.
Na pewno ma dwa duże plusy: wciąga i szybko się ją czyta. Można ją przeczytać w ciągu jednego dnia i czytać zapominając o jedzeniu, piciu i innych ważniejszych sprawach.

Nie znam pierwszego tomu cyklu S.Q.U.A.T., przez co na początku miałam problem z zrozumieniem wydarzeń, czy też wypadków. Jednak później było trochę wyjaśnień odnośnie Rozbłysku, wojny, co pozwoliło mi zrozumieć ten świat.

Wydaje mi się, że gdzieś już spotkałam się z pomysłem, że postapokaliptyczna planeta nie jest przyjaznym miejscem dla ludzi, którzy chcieliby normalnie sobie żyć. Nie wiem, chyba w jakimś filmie był taki pomysł. W takim świecie rządziła anarchia i nikt nie mógł czuć się bezpiecznie. Tak właśnie jest w tej książce. Lecz…

Dodatki do gazet #2

Pierwotnie posty z cyklu "dodatki do gazet" miały być pisane raz na tydzień. Jednak w tym tygodniu muszą pojawić się dwa takie posty, bowiem na pierwszy raz nie dałam rady wszystkiego dopisać. Dlatego dzisiaj jeszcze kilka gazet z dodatkami, podzielonymi jak wczoraj tematycznie.