Przejdź do głównej zawartości

Książkowe lekcje życia #2 - "Bez rąk, bez nóg, bez ograniczeń"

"Bez rąk, bez nóg, bez ograniczeń" to poradnik oraz autobiografia. Ja liczyłam bardziej na autobiografię, o czym możecie przeczytać na booklikes.
I choć książka nie przypadła mi do gustu na tyle, na ile liczyłam, to jednak znalazłam w niej wiele ciekawostek, które poznać warto. Dużo jest o Bogu, o Jego udziale w życiu autora, ale jest też dużo wspomnień, z którymi autor był gotowy się podzielić.

Lecz ja dzisiaj podzielę się kilkoma lekcjami, które można odnaleźć w książce.

Na sam początek polecam obejrzeć ten filmik znaleziony w sieci:


Teraz zaś pięć rad z książki:

1. Każdymi problemami można wygrać.

Nick pokazuje poprzez swoje życie, że nieważne jakie ktoś ma problemy czy też tzw. krzyż na plecach. Ważna jest walka, którą trzeba podjąć, by wygrać z nimi. Nadzieja, chęć walki, chęć życia - to się liczy. A problemy? Każdy jakieś ma - jeden większe, drugi mniejsze i każdy powinien je pokonywać.

2. " Upadnij siedem razy wstań osiem"

Przysłowie to pojawiło się w książce. Mówi o tym, by po każdym metaforycznym upadku się podnieść. Wiadomo, że czasem możemy mieć dość, poddajemy się, "upadamy". Lecz musimy pomimo wszystko zawalczyć, wstać, wygrać z własnymi niedoskonałościami czy też z otoczeniem.

3.  Każdy z nas jest do czegoś stworzony, każdy z nas gdzieś pasuje.

Nie jest tak, że jesteś do niczego. Każdy człowiek ma jakieś predyspozycje, musi je tylko odnaleźć. Co prawda to może potrwać, czasem musimy spróbować wielu dróg, by odnaleźć tę właściwą. Ale nie możemy uznać, że do niczego się nie nadajemy, bo to nie jest prawdą.

4.  Zaakceptuj siebie.

To rada najtrudniejsza, a zarazem najprostsza. Akceptując siebie sprawiamy, iż życie staje się łatwiejsze. Wtedy też bez problemu możemy żartować z siebie i nie brać tak bardzo wszystkiego do siebie.

5. Dopóki nie pokochasz siebie, inni ciebie nie pokochają.

Banał można by rzec, ale ile w nim prawdy? Dlaczego ktoś ma nas polubić czy też pokochać jak my sami się nie lubimy? Dopóki nie zaakceptujemy naszych wad oraz nie polubimy siebie, możemy mieć problemy z relacjami z innymi ludźmi.




Co prawda Nick dużo wspominał o Bogu, o jego wierze, tym jak mu wiara w pewnych momentach pomogła. Jednak to nie jest przeszkodą w poznaniu książki, bowiem dużo też jest o miłości, samoakceptacji i wiele, wiele przykładów z jego życia, które naprawdę warto poznać. 

Nick jest postacią inspirującą, która może pomóc ludziom. Dlatego też warto poznać książkę i inne lekcje, które daje autor.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Umil sobie wakacyjny czas na 5 sposobów.

Pomyślałam sobie, że może stworzę post, w którym przedstawię kilka moich sposobów na umilenie sobie czasu wakacyjnego. Nie będzie w tym wpisie niż odkrywczego. Większość sposób na pewno znacie. Aczkolwiek myślę, że będzie to miła odskocznia od moich opinii na temat książek. :)

1. Przy pikniku!
Przeważnie pikniki robię na kocu, jednak odkąd odkrywam pieniek wokół kamieni, to tak sobie przesiaduję z znajomymi. Pieniek służy za stolik, na stoliku zaś dajemy wszystko, co ze sobą przynieśliśmy: jakieś napoje, kanapki (np. z pasztetem Profi, który był ostatnio na promocji :D), czy inne smakołyki (czyt. słodycze).

Moje miejsce jest ciche i spokojne, więc czasem nawet sama się tam wybieram, by się wyciszyć, pomyśleć, zapomnieć o czasie i obowiązkach.

Taka chwila wytchnienia jest potrzebna każdemu z nas, więc ją polecam na sam początek. :)






2. Z książką. :)
Nie mogło zabraknąć książki.

Czy to w domu, czy na dworze, czy w podróży, na wycieczce - zawsze warto mieć ze sobą książkę, by móc przeczytać…

O książce - "Ogarnij swój dzień"

Autor: Karina Sęp
Wydawnictwo: Oficynka
gatunek: poradniki
Ilość stron: 198
rok wydania: 2016



Marzenia, ich spełnianie i życie w sposób, jaki sobie wymyśliłam kiedyś i wciąż wymyślam, modyfikuję i realizuję, dodaje mi skrzydeł i powoduje, że ciągle mi się chce.
Następny poradnik, który wpadł w moje ręce. I o którym mogę napisać kilka słów.

Lubię poradniki. Te dobre, te gorsze i te złe. Z prawie każdego można coś znaleźć dla siebie, a jeśli jakiś poradnik jest zły, to można dodać na jego temat opinię w cyklu "tego nie kupujcie! To jest złe".

"Ogarnij swój dzień" jest poradnikiem, który ma za zadanie pomóc w zaplanowaniu dni. W książce znajdziemy pewną rzecz, tekturkę, która może służyć za zakładkę. Tekturka ta zwana jest mapą planów - mapą działań. Na jednej jest stronie jest 9 kwadracików, w których są poszczególne grupy np. na środku jest "Moi bliscy, mój dom, mój dzień, moje życie" albo u góry po lewej stronie: "porządek, przestrzeń, przeźroczystoś…

O książce - "Zew krwi"

The Call of the Wild

Autor: Jack London
Wydawnictwo: Zielona Sowa
gatunek: Literatura dziecięca
Ilość stron: 91
rok wydania: 2004

Musi zwyciężyć lub być zwyciężonym, a litość jest tylko dowodem słabości. Litość nie istniała w czasach pierwotnych. Uważano ją za strach, a strach prowadził do śmierci. Zabić lub być zabitym, pożreć lub być pożartym- to było prawo.
Myślałam, że będzie to opowieść lekka, podobna do "Był sobie pies" czy "Mój przyjaciel Hachiko". Lecz się pomyliłam. "Zew krwi" choć niewielka, jest ciężka i to nawet nie pod względem czytania (lekko się ją czyta), lecz bardziej pod względem myślenia, bo ta książka wymaga przemyślenia.

Głównym bohaterem jest pies o imieniu Buck. Do pewnego momentu wiezie on szczęśliwe życie w Dolinie Santa Clara. Zaś po traumatycznym porwaniu jego los jest o wiele cięższy.

Jack London zrobił świetne wprowadzenie do faktycznej historii. Opowieść o życiu Bucka przed Alaską jest naprawdę ciekawa i przyjemna. Tą część cz…